In de digitale tijd lijkt alles digitaal te zijn. Kopen, verkopen en marketing nemen aan dominantie toe. Chatbots lijken de rol van verkoopadviseurs over te nemen. In deze blog laten we zien dat de stand nog steeds relevant is bij kopen en verkopen. Een beurswand of -stand helpt je producten, diensten en ideeën naar voren brengen.

Waarom een stand?

Tijdens een beurs of in een supermarkt zijn stands belangrijke instrumenten. Ze zijn een effectieve manier om producten, diensten en ideeën aan potentiële zakenpartners of klanten te presenteren. Het is een direct wijze van presentatie en dit biedt de mogelijkheid tot menselijke interactie. Hieronder geven we een aantal ideeën over hoe je een stand kunt inzetten:

·        Interactief

Door je stand interactief te maken, zul je de klant kunnen betrekken en zijn of haar enthousiasme en aandacht kunnen aanwakkeren en vangen. Op deze manier zal je conversie toenemen. We kennen allemaal de stand in de supermarkt waar we gratis eten kunnen uitproberen, bijvoorbeeld een nieuwe frisdrank of hapje. Een verkoopmedewerker biedt het aan en vertelt erover / prijst dit aan. Zo raken je klanten vertrouwd met een product. Een beurstand werkt op dezelfde manier: zakenpartners en klanten raken vertrouwd met je bedrijfsimago en waar je voor staat. Je ideeën vinden ze wel of niet interessant, maar ze denken er in ieder geval over na.

·        Pamperen

Tijdens een beurs of in de supermark is het heel gemakkelijk om klanten en zakenpartners te pamperen. De deur uitgaan om iets te kopen of een beurs bezoeken kost energie en vaak doen mensen dit na hun werk. Hoe relaxt is het dan om een beetje gepamperd te worden door jouw bedrijf! Dat kun je doen door de bezoekers van je winkel of de zakenbeurs een kleine versnapering aan te bieden. Ook een plek om even te zitten kan fijn zijn. Wanneer vader met de kinderen door de winkel gaat, dan kan moeder even koffie drinken met een plak (promo) van de nieuwste ontbijtkoek. Of andersom, dat vader even lekker kan gaan zitten relaxen met de kinderen. Dit pamperen in relatie tot de stand, zorgt voor een positief gevoel bij klanten en wakkert hun kooplust aan.

·        Directe communicatie

Het geheim van de stand schuilt in de directe intermenselijke communicatie. Daar kan geen internet videoverbinding of chatbot tegenop. Wil communicatie volledig zijn, dan moeten alle zintuigen daarbij betrokken worden, aldus de mening van vele experts op het gebied van communicatie. Een stand op de beurs of in een winkel blijft een aantrekkelijke, kwalitatieve manier om mensen te enthousiasmeren voor een product.

Meer ontdekken?

Op onze site vind je de tips en tops op het gebied van interieur. Onze interieurspecialisten helpen je graag verder met het kiezen van een gietvloer. En wat is nu eigenlijk slimmer: renoveren of verkopen?